TEKMOVANJE V KENDU – SHIAI

Tekmovanje je pomemben del kenda in priložnost, da kendoke preizkusijo svoje sposobnosti in tehnike, ki so jih razvijali skozi trening, pod pritiskom tekmovalne borbe.

Najpomembnejša tekmovanja v kendu sta Svetovno kendo tekmovanje pod okriljem Mednarodne kendo zveze, ki se od leta 1970 naprej organizira vsake 3 leta in Evropsko kendo tekmovanje, ki ga vsako leto (razen v času svetovnega prvenstva) organizira Evropska kendo zveza, katere članica je tudi naša KZS.

Poleg zgoraj omenjenih turnirjev se pri nas in v tujini odvijajo državna tekmovanja ter odprti klubski turnirji, katerih se lahko udeleži vsak član KZS-ja.

Kategorije so odvisne od tipa turnirja in števila udeležencev, običajno pa se tekmuje v posamični disciplini (odprta ali pa moški in ženske posebej) ter v ekipah (sestavljene iz 5 ali 3 tekmovalcev). Kategorije se lahko delijo tudi glede na stopnjo tekmovalcev in sicer na KYU (začetni) nivo ter DAN (mojstrski) nivo, ali pa glede na starost.

PRAVILA BORBE

Tekmovalna borba v kendu (shiai) ponavadi traja od 3-5 minut in se odvija v ringu (shiai-jo) velikem največ 11x11m. Vsak tekmovalec (shiaisha) je označen z belim ali rdečim trakom, odvisno ali vstopa v ring z leve ali desne strani. Borbo sodijo trije sodniki.

Dovoljeni udarci, ki se štejejo za točko so:

– udarec v glavo – MEN

– udarec v desno zapestje – KOTE (v levo dovoljeno v jo-dan poziciji)

– udarec čez trup – DO

– vbod v vrat – TSUKI

 

Za veljavno točko pri kendu ni dovolj, da se tekmovalec s shinajem samo dotakne naštetih točk, ampak mora njegov napad vsebovati še ostale pogoje kot so:

– ki-ken-tai – enotnost duha, meča in telesa, ki se izraža s hkratnostjo kiai-ja, udarca z mečem ter izpadnega koraka ob napadu

– pravilna drža

– zanshin

– dotik točke s pravilnim delom shinaja (monouchi)

– zadostna moč udarca; itd.

Če je napad izveden pravilno, bo sodnik dvignil zastavico z barvo tekmovalca, ki je dosegel točko. Da je točka veljavna, morata zastavico dvigniti vsaj dva sodnika.

Za zmago je potrebno doseči 2 točki. Če se čas izteče in je rezultat neodločen (0:0 ali 1:1), se borba nadaljuje v podaljšek (encho), kjer zmaga tisti, ki prvi da točko.

Pri borbah se sodijo tudi prekrški (hansoku), ki jih tekmovalec dobi, če stopi izven ringa, izpusti shinai iz rok, ali za neprimerno obnašanje kot je prekomerno prerivanje z nasprotnikom, itd.

Če tekmovalec stori dva prekrška, pomeni to veljavno točko za nasprotnika.

Pri ekipnem delu zmaga tista ekipa, katere tekmovalci so dosegli več zmag ali točk. Če je rezultat izenačen, se za zmagovalno točko borita kapetana ekipe.

Kot pri vsakdanjem treniranju kenda je reiho (pravila obnašanja) zelo pomemben tudi pri tekmovanju. Iskren priklon nasprotniku pred in po borbi, spoštovanje sodnikov in njihovih odločitev ter obvladovanje čustev po zmagi ali porazu so odlike dobrega tekmovalca.